Potřebujete vaše objednávky doručit do Vánoc? Objednejte nejpozději do 19. 12. 2024 do 12:00 hod. Přečtěte si více o dodacích termínech během Vánoc.

Rozcestník

Jsme onlineZavolejte: +420 530 504 505
Prázdný košík
 

Produkty v košíku

Overpackaging – někdy méně znamená více

Autorem je Soňa dne 7. 7. 2021

Znáte to určitě z druhé strany: Přijde vám balík a v něm je produkt zabalený do několika vrstev obalů podobně jako matrjoška. Než se dostanete k jádru, trvá to. Nebo jste si objednali krém na ruce a kurýr vám ho předal v obrovské krabici

Co nechcete, aby druzí činili vám, nečiňte vy jim.

Overpackaging - zbytečné množství obalů

V článku vám ukážeme, jak overpackaging vypadá v praxi a spočítáme, o kolik prodražuje vaše balení.
 

Co je overpackaging

Když se na balení použije neúměrně velký obal nebo jeho zbytečné množství, bavíme se o overpackagingu.

Nejenže si tím firmy zvyšují náklady na balení, výsledkem je také zbytečný odpad, nespokojený zákazník a někdy dokonce negativní ohlasy na internetu.

Skutečné příklady z praxe mluví samy za sebe. Vybrali jsme pro vás pár ukázek balení, které zákazníka rozhodně nepotěší:

Overpackaging - zbytečné množství obalů

Balení à la matrjoška. Zboží malých rozměrů je v malé krabici, která je umístěná do velké krabice určené k přepravě. Tady je všechno špatně.

 

Malý předmět uvnitř zbytečně velké krabiceMalý předmět uvnitř zbytečně velké krabice

Opět použita neadekvátně velká krabice na malý předmět. Tentokrát i bez výplně. Hrozí, že se krabice během přepravy promáčkne a zboží zákazníkovi ani nedorazí.

 

Špatně zabalená zásilka

Dramatický scénář: při rozbalování si zákazník přeřízne fakturu a nechtěně řízne i do samotného produktu. To je nepříjemné pro zákazníka a v konečném důsledku i pro váš e-shop.

Pokud vás obrázky pobavily, úsměv vám zmrzne hned, když si spočítáte náklady.
 

Kolik overpackaging skutečně stojí?

Za neadekvátní balení můžete dát i 73 % víc, než je nutné. Pojďme si to ukázat na příkladu – chystáme se zabalit 3 skleněné lahve.

Varianta 1: Nákladné balení

Lahve dáváme do neadekvátně velké krabice. Abychom ji celou vyplnili, musíme použít hodně výplňového materiálů – bublinkové fólie a vzduchových polštářků.

Čím větší krabice, tím větší spotřeba výplňového materiálu, který vám celé balení prodraží o několik korun.

Obalový materiálMnožstvíCena
Lepicí páska150 cm0,32 Kč
Vzduchové polštářky13 ks8,58 Kč
Bublinková fólie50 cm1,96 Kč
Krabice 300x300x200mm1 ks14,99 Kč
Celkem 25,85 Kč/ks

 

Lahve připravené na zabalení

Overpacakging příklad

Lahve jsou si sice v bezpečí a připraveny přečkat cestu bez poškození, ale toto řešení je příliš nákladné.
 

Varianta 2: Ideální balení

Lahve tentokrát balíme do krabice, která je velká tak akorát. Jednotlivé lahve pak balíme do několika vrstev bublinkové fólie a vkládáme do krabice tak, aby se nehýbaly.

Obalový materiálMnožstvíCena
Lepicí páska100 cm0,21 Kč
Bublinková fólie200 cm7,84 Kč
Krabice 300x150x150mm1 ks6,88
Celkem 14,93 Kč/ks

 

Lahve připravené na zabalení

Zásilka ve správně velké krabice

Zboží je v bezpečí a není na něj spotřebováno zbytečné množství obalového materiálu. Jako bonus je tím pádem šetrnější k životnímu prostředí.
 

Trpí nejen peněženka, ale i životní prostředí

Právě jsme si ukázali, že jen na obalech můžete ztratit 11 korun. Skutečná cena je ale daleko vyšší, když vezmeme v potaz nefinanční náklady.

Jedním z problémů je, že zbytečně vzniká obrovské množství odpadu, které v lepším případě končí na recyklační lince, v tom horším ve spalovně.

Další náklady vznikají během přepravy. Kurýři místo zboží převážejí vzduch - větší objem krabic a větší váha se pak podepisují na vyšší spotřebě paliva.
 

Jak dospět k ekonomicky i ekologicky vyvážené variantě?

Způsobem, jakým je zboží zabaleno, děláte na zákazníka dojem. Dejte si proto záležet:

Produkty zmíněné v článku