Sleva pro registrované zákazníky až 10 %
Heureka: 99 % lidí nás doporučuje
Vyplnit jednu krabici vás může stát 3 Kč, ale i 11 Kč. Záleží, jaký výplňový materiál zvolíte. Přinášíme přehled 10 běžných výplňových materiálů. Můžete si projít jejich plusy a mínusy, nebo rovnou přejít na srovnávací tabulku.
Výplně jsme srovnali opravdu od podlahy – podle toho, jak jsou cenově výhodné, ekologické a bezpečné. Ještě než s výběrem začnete, doporučujeme před nákupem výplňového materiálu zvážit těchto 6 otázek.
Spočítali jsme, kolik výplně potřebujeme na vyplnění krabice 300×200×150 mm. Poté jsme náklady na vyplnění 1 litru dopočítali na základě základních cen bez DPH, které uvádíme na e-shopu.
(gramáž 40 g/m2)
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 3,4 Kč
(gramáž 80 g/m2)
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 4,8 Kč
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 5 Kč
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 7,8 Kč
(gramáž 70 g/m2)
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 8,4 Kč
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 8,8 Kč
✓ vypadá hezky
✓ dobře se tvaruje a balí i složitější tvary
✓ dá se snadno recyklovat
✘ k balení potřebujete ještě stolní odvíječ, balení pak jde mnohem rychleji a snáz
✘ nízká až střední úroveň ochrany podle množství papíru
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 9,90 Kč
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 11,3 Kč
Pokud vám od dodavatelů chodí palety a krabice zabalené do stretch fólie, můžete jim dát druhý život a použít je jako výplň.
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 0 Kč (pokud se jedná o odpadový materiál)
Cena za vyplnění krabice 300×200×150 mm = 0 Kč (pokud se jedná o odpadový materiál)
Srovnání ukázalo, že vyplnit jednu krabici může stát od 0 do 25,8 Kč.
Produkt | Cena za výplň krabice* |
Cena za | Materiál | Ochrana | Dojem na zákazníka | Skladovací prostor | Recyklovaný | Recyklovatelný |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zmačkané noviny |
0 Kč | 0 Kč | Papír | nízká | ★ | malý | ✓ | ✓ |
Zbytky stretch fólie | 0 Kč | 0 Kč | Plast | střední | ★ | malý | ✘ | ✘ |
Balicí Papír Havana | 3,4 Kč | 0,38 Kč | Papír | nízká | ★★ | malý | ✓ | ✓ |
FastPaper (náš tip)** | 4,8 Kč | 0,54 Kč | Papír | střední | ★★★ | malý | ✓ | ✓ |
Kartonová střiž | 5 Kč | 0,55 Kč | Papír | nízká | ★ | střední | ✓ | ✓ |
Bublinková fólie | 7,8 Kč | 0,78 Kč | Plast | vysoká | ★★ | velký | ✘ | ✘ |
Speedman box | 8,4 Kč | 0,94 Kč | Papír | střední | ★★★ | malý | ✓ | ✓ |
Vzduchové polštářky | 8,8 Kč | 0,98 Kč | Plast | střední | ★★ | velký | ✘ | ✓ |
Voštinový papír | 9,9 Kč | 1,10 Kč | Papír | střední | ★★★ | malý | ✘ | ✓ |
Flo-pak | 11,3 Kč | 1,26 Kč | Polystyren | vysoká | ★ | velký | ✘ | ✘ |
* cena je vypočtena za vyplnění krabice 300×200×150 mm
** náš tip s nejlepším poměrem cena/výkon a ekologie
Ostatní výplně poráží dobrým poměrem cena/výkon a šetrnost k životnímu prostředí:
Pokud neposíláte něco, co se snadno rozbije, doporučujeme vyzkoušet jeho výhody.
Z tabulky můžete snadno odvodit, kolik bude stát výplň zrovna vás. Výsledek není zcela přesný, protože část objemu vám zabere zboží. Pro orientaci to ale bohatě stačí.
Stačí, když spočítáte objem vaší krabice a vynásobíte ho cenou za vyplnění 1 litru (třetí sloupec tabulky).
Univerzální odpověď neexistuje.
Možná dokonce zjistíte, že musíte používat více výplní, protože posíláte různé zboží.
Pokud máte křehké zboží, vybírejte z výplní s vyšší mírou ochrany zboží – typicky bublinková fólie (0,78 Kč/litr) nebo FLO-PAK (1,26 Kč/litr). Jejich mínusem je, že na skladě zabírají hodně místa a problematická je i jejich recyklace.
Na drtivou většinu produktů doporučujeme vyzkoušet výplně z papíru. Zákazníci je mají raději než výplně z plastu a jsou šetrné k životnímu prostředí, protože jsou z obnovitelného zdroje.
Opravdová designovka je voštinový papír, čemuž odpovídá i vyšší cena (1,10 Kč/litr).
Nejlevnější papírovou výplní je tenký balicí papír Havana (0,38 Kč/litr). Na plnění se ale nejvíce hodí tvrdší papír FastPaper (0,54 Kč/litr) nebo jeho nejvíce ekologický kolega Speedman box (0,94 Kč/litr).
Ať se nakonec rozhodnete pro cokoli, nezapomeňte do úvah vzít i skladovou logistiku nebo zážitek zákazníka při rozbalení, jsou to totiž další faktory ovlivňující nákup výplní.