Prázdný košík

Mějte náklady na obalové materiály pod kontrolou. Jak na to?

Autorem je Dominik dne 6. 3. 2019

Provozujete e-shop? Pak jistě víte, jak široká nabídka obalů je. A jak velké rozdíly panují v jejich cenách. Pojďme se podívat, jak se s balením objednávek vypořádat a při tom neprodělat kalhoty.

Krabice a lepicí páska na stole

Je libo extrém nebo zlatou střední cestu?

Když si vybíráte obaly, volíte mezi jejich cenou a kvalitou. Výsledný poměr bude záležet na vaší obalové filozofii. Tedy na tom, jak si dáváte záležet na balení zásilek. A ačkoliv jde zákazníkům hlavně o jejich obsah, kvalitní obaly zvyšují nejen bezpečnost, ale zároveň všem ukazují, že vám záleží na detailech. Ovšem za jakou cenu?

V praxi se vyskytují dva extrémy. Na jednom konci stojí profesionálové, kteří na obal pohlíží jako na důležitou vizitku. Ti často používají krabice tak kvalitní, že je až škoda je po zabalení naložit do umazaných dodávek.

Naproti tomu pak existují provozovatelé e-shopů, kteří za cenu maximální úspory nedají dopustit na leukoplast a sáček ze supermarketu.

A někde mezi těmito dvěma extrémy se nacházejí prodejci, kterým se daří najít kompromis mezi kvalitou a cenou. Ke které straně se přikláníte vy? Snažíte se dbát spíše na kvalitu, nebo na nízké náklady? Rozhodování vám určitě usnadní, když si propočítáme finanční náklady jednotlivých variant.

Tři obalové filozofie

Představme si, že máme e-shop s modelářskými potřebami. Zboží je malé, není křehké, a proto se dá zabalit několika způsoby. Předpokládejme, že každý den vyexpedujeme 10 zásilek a zásilky posíláme 240 dní v roce, tj. 2 400 zásilek za rok.

Poznámka: Pro zjednodušení do výpočtu nezahrnujeme lepicí pásku.

1. Nejlevnější řešení

E-shop chce mít náklady na obalový materiál co nejnižší. Balí proto do bublinkové obálky. Zboží do ní stačí vložit. Balení je proto rychlé, takže se ušetří i náklady za práci.

Roční náklady: 2,29 Kč x 10 ks x 240 dní = 5 496 Kč/rok


2. Zlatá střední cesta

E-shop se snaží najít rovnováhu mezi kvalitou balení, bezpečností zboží a náklady. V tomto případě použije kombinaci krabice a bublinkové fólie:

Roční náklady: (3,50 Kč + 3,30 Kč) x 10 ks x 240 dní = 16 320 Kč

 

3. Image za každou cenu

E-shop, stejně jako v předchozí variantě, používá kombinaci krabice a bublinkové fólie. Nevěnuje ale pozornost výběru dodavatele, cenu neřeší, a jeho roční náklady na balení jsou proto mnohonásobně vyšší:

Roční náklady: (7,20 Kč + 16,80 Kč) x 10 ks x 240 dní = 57 600 Kč

Jak můžete vidět z propočtů, v ročním součtu může i tak drobná položka, jako jsou náklady na různé druhy obalů, vytvořit desetitisícové rozdíly. Rozhodně se proto vyplatí věnovat čas hledání kompromisu mezi kvalitou a cenou obalu.

Kromě výběru samotného způsobu zabalení se zaměřte také na volbu dodavatele, od kterého budete obaly odebírat. I zde se rozdíly za celý rok mohou vyšplhat na desítky tisíc korun.

2× měsíčně vám pošleme email s radami a tipy ze světa obalů a podnikání (ukázka). Slibujeme, že váš e-mail bude v bezpečí.

Ušetříte za poštovné

Zboží si můžete osobně vyzvednout na 796 místech po celé republice. Při objednávce do 12:00 ho k vám dopravíme hned následující den.

Poradíme vám

Na vaše dotazy v pracovní době odpovíme do 2 hodin. S obaly pracujeme 10 let a o zkušenosti se s vámi dělíme na blogu.

Garance spokojenosti

Pokud nebudete se zbožím spokojeni, sami si ho vyzvedneme a vrátíme vám plnou cenu.
Copyright © 2019 SECUPACK, s.r.o
Zákaznická linka: +420 530 504 505, info@top-obaly.cz