Rozcestník

Jsme onlineZavolejte:
Prázdný košík
 

Produkty v košíku

Mějte náklady na obalové materiály pod kontrolou. Jak na to?

Autorem je Dominik dne 6. 3. 2019

Provozujete e-shop? Pak jistě víte, jak široká nabídka obalů je. A jak velké rozdíly panují v jejich cenách.

Pojďme se podívat, jak se s balením objednávek vypořádat a neprodělat při tom kalhoty.

Krabice a lepicí páska na stole

Je libo extrém nebo zlatou střední cestu?

Když si vybíráte obaly, volíte mezi jejich cenou a kvalitou. Výsledný poměr bude záležet na vaší obalové filozofii. Tedy na tom, jak si dáváte záležet na balení zásilek.

I když jde zákazníkům hlavně o obsah balíčků, kvalitní obaly zvyšují nejen bezpečnost, ale zároveň všem ukazují, že vám záleží na detailech. Ovšem za jakou cenu?

V praxi vidíme dva extrémy.

Na jednom konci stojí profesionálové, kteří na obal pohlíží jako na důležitou vizitku. Ti často používají krabice tak kvalitní, že je až škoda je po zabalení naložit do umazaných dodávek.

Naproti tomu pak existují provozovatelé e-shopů, kteří za cenu maximální úspory nedají dopustit na leukoplast a sáček ze supermarketu.

A někde mezi těmito dvěma extrémy se nacházejí prodejci, kterým se daří najít kompromis mezi kvalitou a cenou. Ke které straně se přikláníte vy? Snažíte se dbát spíše na kvalitu, nebo na nízké náklady? Rozhodování vám určitě usnadní, když si propočítáte finanční náklady jednotlivých variant tak, jako my.

Tři obalové filozofie

Představme si, že máme e-shop s modelářskými potřebami. Zboží je malé, není křehké, a proto se dá zabalit několika způsoby. Předpokládejme, že každý den vyexpedujeme 10 zásilek a zásilky posíláme 240 dní v roce, tj. 2 400 zásilek za rok.

Poznámka: Pro zjednodušení do výpočtu nezahrnujeme lepicí pásku.

1. Nejlevnější řešení

E-shop chce mít náklady na obalový materiál co nejnižší. Balí proto do bublinkové obálky. Zboží do ní stačí vložit. Balení je proto rychlé, takže se ušetří i náklady za práci.

Roční náklady: 2,29 Kč x 10 ks x 240 dní = 5 496 Kč / rok


2. Zlatá střední cesta

E-shop se snaží najít rovnováhu mezi kvalitou balení, bezpečností zboží a náklady. V tomto případě použije kombinaci levné klopové krabice a bublinkové fólie.

Roční náklady: (3,50 Kč + 3,30 Kč) x 10 ks x 240 dní = 16 320 Kč / rok

 

3. Image za každou cenu

E-shop, stejně jako v předchozí variantě, používá kombinaci krabice a bublinkové fólie. Nevěnuje ale pozornost výběru dodavatele, cenu neřeší a jeho roční náklady na balení jsou proto mnohonásobně vyšší:

Roční náklady: (7,20 Kč + 16,80 Kč) x 10 ks x 240 dní = 57 600 Kč / rok

Jak můžete vidět z propočtů, v ročním součtu může i tak drobná položka, jako jsou náklady na různé druhy obalů, vytvořit desetitisícové rozdíly. Rozhodně se proto vyplatí věnovat čas hledání kompromisu mezi kvalitou a cenou obalu.

Kromě výběru samotného způsobu zabalení se zaměřte také na volbu dodavatele, od kterého budete obaly odebírat. I zde se rozdíly za celý rok mohou vyšplhat na desítky tisíc korun.