Prázdný košík

Jak vypadají zásilky při převzetí zákazníkem? [Fotogalerie]

Autorem je Míša dne 24. 7. 2019

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak vypadá krabice nebo bublinková obálka, když ji zákazník přebírá od pošťáka?

Není to žádný med, co musí zásilka vydržet. Podívejte se sami. Na druhý konec republiky jsme poslali několik obalů a počkali jsme, v jakém stavu se nám vrátí. Tady jsou výsledky.

Přepravní štítek na kartonové krabici

Málokoho dnes překvapí, kolik toho musí zásilka vydržet. Většina dopravců uvádí, že musí zvládnout zatížení až pětinásobkem vlastní váhy a nesmí ji poškodit pád z výšky 80 cm (DPD) nebo dokonce 1 m (GLS).

Není proto divu, že bez ohledu na to, jak vymazlené balíčky máte, do rukou zákazníka se většinou dostanou ve zuboženějším stavu, než v jakém opouštěly sklad.

Do rukou zákazníků se zásilky většinou dostanou v horším stavu, než v jakém opouštěly sklad.

Dobrou zprávou je, že k poškození zasílaného zboží dochází spíše výjimečně, obzvlášť když je zabaleno do odolné kartonové krabice. Z celkového počtu zásilek, kterých jsou denně stovky tisíc, to dělá jen mizivé procento.

O to větší roli hraje poslední míle, neboli to, jak a v jakém stavu váš zákazník zásilku převezme. V tu chvíli si totiž zásilku spojuje s vaším brandem a chtě nechtě jde na váš vrub i to, za co můžou přepravci.

Jak test probíhal?

Do testu jsme vybrali obalové stálice (plastová obálky, bublinková obálka, krabice) i obaly zařazené do nabídky teprve nedávno (kartonová obálka, obal na knihy). Aby obaly přešly přes několik dep, poslali jsme je až na druhý konec republiky a zpátky.
 

Kartonová obálka

✔️ nepoškozená, téměř jako nová
✔️ i po návratu vypadají kartonové obálky profesionálně
✔️ nepotřebuje výplň
✖️ hodí se jen na knihy nebo jiné ploché předměty do výšky 48 mm
 

Kartonová obálka použitá

Kartonová obálka použitá

Plastová obálka

✔️ přišla zpátky nepoškozená
✔️ nejlevnější obal pro zasílání oblečení a jiných měkkých věcí
✔️ plastové obálky jsou odolné proti vlhkosti 
✖️ snadno se zašpiní a vypadá pak trochu neprofesionálně
✖️ pro křehké nebo pevné předměty se nehodí
 

Plastová obálka bílá použitá

Plastová obálka bílá použitá

Samolepicí obal na knihy

✔️ obsah se v obalu na knihy vrátil nepoškozený
✔️ nepotřebujete žádnou výplň
✔️ dáte do něj i předměty vysoké 70 mm
✖️ vrátil se se zdeformovanými hranami a rohy
✖️ hodí se jen na knihy nebo jiné ploché předměty
 

Kartonový obal na knihy použitý

Kartonový obal na knihy použitý

Bublinková obálka    

✔️ obsah se v bublinkové obálce nepoškodil
✔️ díky bublinkové fólii odolá i méně šetrnému zacházení
✖️ snadno se krčí a špiní
✖️ papír se může protrhnout, bublinková fólie ale zůstane netknutá
 

Bublinková obálka bílá použitá

Bublinková obálka bílá použitá

Krabice

Jak na tom bude kartonová krabice? To záleží na:

  • kvalitě lepenky,
  • kvalitě zabalení a vyplnění volného prostoru,
  • typu lepenky.

Do třívrstvé krabice patří lehké a objemné předměty, do pětivrstvé krabice zase těžké a křehké. Pokud se tohle základní pravidlo nerespektuje, mnohem snáz dojde k protržení nebo promáčknutí krabic, jak můžete vidět níže.

Krabice se poškodí snáz, když pro posílání velkých těžkých věcí vyberete 3vrstvý karton místo 5vrstvého.

Malá třívrstvá krabice

✔️ vrátila se nepoškozená
✔️ vhodná pro předměty nepravidelného tvaru
✔️ přepravci krabice preferují
✖️ na vyplnění volného prostoru je potřeba výplňový materiál
 

Kartonová krabice vrácený balík

Kartonová krabice vrácený balík

Velká třívrstvá krabice

✔️ vhodná pro velké zboží, které jinak nezabalíte
✔️ přepravci krabice preferují
✖️ snadno se deformuje a protrhává, na těžší věci je proto lepší krabice z pětivrstvého kartonu
✖️ na vyplnění volného prostoru je potřeba výplňový materiál
 

Kartonová krabice poškozená přepravcem

Kartonová krabice poškozená přepravcem

Kartonová krabice poškozená přepravcem

Verdikt

Zákazníci zásilky většinou přebírají v jiném stavu, než v jakém jste je naposledy viděli vy. Často trpí hrany a rohy, obaly jsou zašpiněné nebo proražené. Přestože jde tohle všechno na účet přepravcům, zákazníci si je mohou spojit s vašim brandem.

Jak podpořit brand v očích zákazníků?

Celkový dojem můžete jednoduše zlepšit tím, že vyberete správný a dostatečně odolný obal, který není na poškození náchylný.

Druhým způsobem je, zpříjemnit zákazníkům rozbalování tím, že do zásilky přibalíte něco navíc. O tom jsme psali už dříve v článku se 7 tipy na předměty, které do zásilky přidat
 

Jak vypadají vaše zásilky, když se dostanou k zákazníkům? Podělte se o svůj názor v komentářích pod příspěvkem na Facebooku nebo LinkedInu.
 

Ušetříte za poštovné

Zboží si můžete osobně vyzvednout na 731 místech po celé republice. Objednávky přijaté dnes doručíme do 2 pracovních dnů.

Poradíme vám

Na vaše dotazy v pracovní době odpovíme do 2 hodin. S obaly pracujeme 10 let a o zkušenosti se s vámi dělíme na blogu.

Garance spokojenosti

Pokud nebudete se zbožím spokojeni, sami si ho vyzvedneme a vrátíme vám plnou cenu.
Copyright © 2019 SECUPACK, s.r.o
Zákaznická linka: +420 530 504 505, info@top-obaly.cz