Prázdný košík

Objevte 3 základní obalové filozofie e-shopů

Autorem je Dominik dne 22. 6. 2016

Provozujete e-shop? Pak dobře víte, z kolika druhů obalů si na trhu můžete vybrat, a jak velké rozdíly panují v jejich cenách. Výsledná volba záleží na vaší obalové filozofii. Pod tímto na první pohled tajuplným pojmem se skrývá jednoduchá věc – prostě to, jak si ve svém internetovém obchodě dáváte záležet na balení zásilek. Pro zákazníka je sice nejdůležitější jejich obsah, ovšem kvalitní obal zvyšuje bezpečnost přepravy a zároveň zákazníkovi dokazuje, že vám záleží i na detailech. Ovšem za jakou cenu?

V praxi se vyskytují dva naprosté extrémy. Na jednom konci stojí precizní profesionálové, kteří na obal pohlíží jako na důležitou vizitku. Ti často používají krabice tak kvalitní, že je až škoda je po zabalení uložit do umazaných dodávek, které zásilky rozvážejí. Naproti tomu pak existují provozovatelé e-shopů, kteří za cenu maximální úspory nedají dopustit na leukoplast a sáček ze supermarketu. A někde mezi těmito dvěma extrémy se nacházejí prodejci, kterým se daří najít rozumný kompromis mezi kvalitou a cenou.
Ke které straně se přikláníte vy? Snažíte se dbát spíše na kvalitu, nebo na nízké náklady? Odpověď záleží na celkové filozofii vaší firmy. Rozhodování vám ale určitě usnadní, když si propočítáme finanční náklady jednotlivých variant.

3 varianty obalové filozofie

Představme si, že máme e-shop s modelářskými potřebami. Naše zboží je relativně malé, není křehké, a proto je možné ho zabalit hned několika způsoby. Předpokládejme, že každý den vyexpedujeme 10 zásilek a zásilky posíláme 240 dní v roce.
Poznámka: Pro zjednodušení do výpočtu nezahrnujeme lepicí pásku.

Varianta 1: nejlevnější řešení

E-shop si zvolí cestu nízkých nákladů a zboží vždy balí do bublinkové obálky.
Roční náklady: 2,29 Kč x 10 ks x 240 dní = 5 496 Kč

Varianta 2: zlatá střední cesta

E-shop se snaží najít rovnováhu mezi kvalitou balení, bezpečností posílaného zboží a náklady. V tomto případě použije kombinaci krabice a bublinkové fólie.
Roční náklady: (3,50 Kč + 3,30 Kč) x 10 ks x 240 dní = 16 320 Kč

Varianta 3: image za každou cenu

E-shop, stejně jako v předchozí variantě, používá kombinaci krabice a bublinkové fólie. Nevěnuje ale pozornost výběru dodavatele, cenu neřeší, a jeho roční náklady na balení jsou proto mnohonásobně vyšší.
Roční náklady: (7,20 Kč + 16,80 Kč) x 10 ks x 240 dní = 57 600 Kč

Jak můžete vidět z propočtů, v ročním součtu může i tak drobná položka, jako jsou náklady na různé druhy obalů, vytvořit desetitisícové rozdíly. Rozhodně se proto vyplatí věnovat čas hledání kompromisu mezi kvalitou a cenou obalu. Kromě výběru samotného způsobu zabalení se zaměřte také na volbu dodavatele, od kterého budete obaly odebírat. I zde se rozdíly za celý rok mohou vyšplhat na desítky tisíc korun.

Budeme vám posílat akční nabídky a slevové kupóny.

Ušetříte za poštovné

Zboží si můžete osobně vyzvednout na 152 místech po celé republice. Při objednávce do 12:00 ho k vám dopravíme hned následující den.

Poradíme vám

Na vaše dotazy v pracovní době odpovíme do 2 hodin. S obaly pracujeme 8 let a o zkušenosti se s vámi dělíme na blogu.

Garance spokojenosti

Pokud nebudete se zbožím spokojeni, sami si ho vyzvedneme a vrátíme vám plnou cenu.
Heureka.cz - ověřené hodnocení obchodu Top-obaly.cz
Menu
Zobrazovat ceny:
Copyright © 2016 SECUPACK, s.r.o
Zákaznická linka: +420 530 504 505, info@top-obaly.cz