Rozcestník

Jsme onlineZavolejte:
Prázdný košík
 

Produkty v košíku

Kdy je čas přestat balit zásilky sám a najmout si pomoc?

Autorem je Soňa dne 7. 5. 2025

Začátky většiny e-shopů jsou plné výzev a improvizace. Ať už jde o balení zásilek nebo zvládání každodenního chodu. Dřív nebo později přijde na řadu otázka, kdy je ten správný čas přestat balit sám a najmout si pomoc?

V článku se podíváme na signály, které naznačují, že je čas na změnu. A podělíme se o zkušenosti našeho zákazníka Saviory Bricks, který touto cestou prošel.

kdy je čas přestat balit sám a najmout si pomoc
Přepněte z režimu „stíhám taktak“ na „mám to pod kontrolou.“

Jak poznáte, že to ve ‚‚skladu‘‘ drhne?

Každý to má jinak, ale tohle jsou varovné signály, které prozradí, že ve skladu narážíte na limity. 

  • Objednávky se zpožďují. Nestíháte balit včas, děláte chyby. Doručení, které dřív trvalo den, se protahuje. Zákazníci se častěji ptají, kde je jejich zásilka.
  • Sklad už nestačí kapacitně ani systémově. Máte problémy najít správné zboží. Zboží není přehledně uskladněné, často musíte věci přerovnávat, nebo dokonce přebalovat kvůli špatně zvoleným krabicím.
  • Trávíte většinu pracovní doby balením. Na strategii, marketing nebo vylepšování nabídky už nezbývá čas. Všechno spolyká expedice.
  • Opakujete spoustu činností ručně. Každý štítek tisknete zvlášť, adresy vypisujete ručně, skladový systém nemáte (nebo ho nepoužíváte efektivně). Všechno trvá zbytečně dlouho.
     

Zkušenost našeho zákazníka Saviory Bricks

V e-shopu Saviory Bricks, který dnes prodává LEGO® kostičky do celého světa, začínali ve skromných podmínkách.

Zakladatel Michal Knobloch balil první zásilky sám a epicentrum všeho byl pronajatý byt

„Spal jsem na matraci mezi krabicemi, později jsem se přestěhoval do prádelny. Každý den znamenal běhání mezi prací, brigádou a objednávkami.“

I když se to na začátku rozvoje e-shopu dalo zvládat, postupně Michal narazil na strop. A to doslova. :-)

S přibývajícími objednávkami mu prostor přestal stačit, balení zabíralo hodně času a tahání balíků do 4. patra bez výtahu začalo být neúnosné.
 

Klíčový zlom? Přechod do většího a delegace 

Objevil se sklad v dobré lokalitě s možností růstu. Měl sice jen 25 m², ale postupně přibývaly další prostory.

Zásadní nebylo ale jen místo, kde balili objednávky. Bylo nutné přenastavit objednávkový proces, zaučit nové lidi a vzdát se kontroly nad každou jednotlivou zásilkou.

‚,Několikrát jsme se zabývali celým způsobem balení a hledali, jak to dělat nejlépe. Ve výsledku šlo ale vzít 2-3 velikosti krabic v menším objemu a až v praxi vyhodnotit to nejlepší řešení,‘‘ doplňuje Michal.


Takhle organizovaný mají v Saviory Bricks sklad dnes. 

První kroky k efektivnějšímu balení

Nemusíte hned pronajímat halu a najímat celý tým. Zkuste to postupně po malých krůčcích, které si průběžně vyhodnocujte. 

  1. Najměte brigádníka na pomoc při balení v sezóně – když si za 250 Kč/h najmete brigádníka na 3 hodiny denně, získáte 15 hodin týdně navíc.
  2. Zautomatizujte část procesu – například pomocí tisku štítků nebo přehledného skladového systému.
  3. Zvažte externí fulfillment – zvlášť pokud nemáte prostor růst.
  4. Pronajměte menší sklad v dostupné lokalitě, ideálně s možností rozšíření.
  5. Zaměřte se na efektivní balení – třeba pomocí obalů, které rychle složíte. Například díky rychlouzavíracím krabicím.

TIP: Řešíte zrovna, jak vyladit procesy ve skladu? Koukněte na těchto 6 tipů, jak zrychlit expedici.

Jak se váš e-shop posune?

Na začátku možná budete mít pocit, že nikdo jiný to neudělá tak dobře jako vy. Ale růst firmy začíná tam, kde přestanete mikromanagovat každý balík.

Co získáte?

✅ Více času na vedení firmy
✅ Možnost škálovat a růst
✅ Lepší přehled o logistice i zákaznické zkušenosti
✅ Méně stresu a víc prostoru na inovace

U Saviory Bricks se tohle všechno potvrdilo a růst firmy se výrazně urychlil ve chvíli, kdy Michal přestal být ten, kdo lepí každou etiketu.

„Některé věci bych dnes zbytečně dlouho nepromýšlel. Je lepší rozhodnout se rychleji a pak změnu přizpůsobit, než čekat na perfektní plán.“

Každý začátek je trochu punk. U nás v top-obaly.cz to bylo podobné. Na začátku nám stačily dvě místnosti o rozloze 60 m². Od té doby jsme ale ušli velký kus cesty, několikrát se stěhovali a postupně vyladili expedici i logistiku.  


Takhle vypadaly naše začátky v Top-obalech.


A takhle vypadá sklad dnes.

 

Produkty zmíněné v článku